Fa uns dies que si passeges per la Rambla, pots veure-hi Jamón Experience, el primer temple del pernil. Es tracta d’un lloc interactiu amb projeccions en 3D, experiències sensorials i tastos, concebut per donar a conèixer una visió àmplia del procés d’elaboració d’aquest producte.
La sala, situada a l’antic local de la Casa del Llibre, al número 88/94 de la Rambla, disposa de 2.000 metres quadrats. A les seves 3 plantes, 40 empleats atenen als visitants. El preu de l’entrada inclou una guia d’una hora amb un recorregut audiovisual de 25 minuts, i un tast.
noble del porc, i coneixerem les característiques, peculiaritats i varietats d’aquest producte. Aquesta audioguia multilingüe en castellà, català, francès, anglès, alemany, rus, italià i xinès, té com a objectiu del museu atreure la visita dels 100 milions de persones que recorren cada any aquest passeig clau a la ciutat.
Aquesta experiència museística donarà pas al tast i el maridatge, en grups de 18 persones. Aquí aprendrem a detectar les falsedats sobre el pernil: “la gran mentida sobre el pernil és que et donin ibèric per gla”. I després d’això, la mentida ja no té cabuda.
A taula ens espera una copa de vi, cava, cervesa, aigua o refresc, i sis varietats de pernil: porc blanc, ibèric, ibèric de gla Denominació d’Origen Guijuelo, ibèric de gla D.O. Extremadura, ibèric de gla D.O. Valle de los Pedroches, i com a esplèndida fi, ibèric de gla D.O. Jabugo.
Cada grup és atès per un tallador professional, que talla un tros de cada peça al moment i la dóna a provar al visitant, perquè ell mateix jutgi i esculli la seva preferida. No importa la seva nacionalitat ni el seu idioma, tots seran atesos i quedaran satisfets.
Però no és només per a turistes. Si no fos prou tot l’anterior, a banda d’això, el complex disposa a la planta central a l’alçada del carrer, d’una botiga Enrique Tomás i d’un bar, oberts cada dia de la setmana. S’hi poden comprar tota mena de delicatessen relacionades amb el tema, per emportar-se, prendre-s’ho allí mateix, o endur-se’n mossos per anar menjant mentre es rambleja.
El projecte va néixer fa dos anys després d’una aliança entre l’empresari català Enrique Tomás, i el seu soci, el periodista Jordi Orozco, i en col·laboració amb la signatura de l’arquitecte Dani Freixes. Ha tingut una inversió aproximada de quatre milions d’euros, i es preveuen 150.000 visites per 2014, i 200.000 per 2015.
Des de ShBarcelona et suggerim que no triguis a ser una d’elles.