A Espanya, i especialment a Barcelona, hi ha un gran nombre d’emprenedors, així com empreses que han aconseguit posicionar-se en el mercat nacional i internacional i han passat de ser PIMES a ser multinacionals amb centenars de treballadors i seus a diversos països. Des de ShBarcelona seguim amb la missió de fomentar l’emprenedoria, per això en aquest article us parlarem de 5 negocis d’èxit a Barcelona i Espanya.
Article relacionat: Barcelona estrena un hotel per a emprenedors.
Taula de Continguts
Emprendre a Espanya i a Barcelona
Davant la falta d’ocupació a Espanya, sembla que l’única sortida és emprendre, crear la teva pròpia empresa aprofitant un nínxol de mercat específic i intentar créixer en ell amb una idea o projecte sòlid i innovador. El govern espanyol encara està lluny d’aprovar totes les mesures estructurals necessàries per a que emprendre sigui senzill i beneficiós, però a poc a poc, esperem que es vagin donant aquestes modificacions de la llei. És indubtable que la figura de l’emprenedor està de moda i en boca de tots ara mateix, però ja fa anys que hi ha empresaris (com es solien dir aquells valents que invertien tot el seu temps i esforç en una idea) que treballen per expandir el seu negoci, amb resultats sorprenents, exemples de casos d’èxit paradigmàtics. De molt a prop, els que som de Barcelona, hem viscut l’expansió de la cervesa Moritz i del seu establiment al centre de la ciutat, la Fàbrica Moritz, que serveix tapes i plats gurmet a preus molt assequibles i sempre acompanyats amb la famosa cervesa. És estrany que l’establiment no tingui cua a la porta, doncs cal reservar amb antelació gairebé tots els dies si vols trobar una taula. El servei al client és excel·lent, prestat per cambrers sempre atents i uniformats que canalitzen el concepte del producte i el completen. Recentment, va obrir la Botiga Moritz, contigua al Restaurant, i també una franquícia del negoci es va inaugurar al Centre Cultural del Born. Un exemple a seguir pel que fa a la línia de negoci, la comunicació, el màrqueting i els esdeveniments que patrocina i organitza la marca Moritz que a ningú li ha passat desapercebut.
Article relacionat: Com va començar Amancio Ortega d’Inditex?
També és destacable el rotundíssim èxit del Grup Inditex, liderat per un dels espanyols més rics del món, Amancio Ortega, i l’expansió a nivell internacional és innegable amb nombroses botigues i marques de roba amb línies diferents segons el target a cada ciutat del planeta. Però no oblidem que el 1963 aquest empresari de La Corunya, va ser un emprenedor que va decidir obrir una botiga de roba, que el 1975 es va convertir en el primer Zara i la resta… és història. Una altra empresa catalana que destaca com a cas d’èxit és Privalia, fundada el 2006 per Lucas Carné i José Manuel Villanueva. Aquest outlet online de marques líder ja s’ha estès a Espanya, Itàlia, Brasil, Mèxic i Alemanya i factura 422 milions d’euros anuals. Carné recomana “ser conservador amb els diners abans de fer noves rondes de finançament” i “tenir un assessorament legal apropiat per no endur-se sorpreses”. Escoltem els savis consells d’aquells que han estat emprenedors i ara comencen a recollir els fruits de tant treball. També eDreams va començar el 1999 com una petita agència de viatges per Internet, i avui dia, pertany a Odigeo, un grup d’agències líder a Europa i cinquè al món, amb una facturació superior als 4.000 milions d’euros. Mauricio Prieto va ser un dels seus creadors a Sillicon Valley i la va assentar a Barcelona mentre anava creixent, i creu que l’èxit d’aquesta agència online radica a ser el primer dins d’un negoci inexistent a Europa i a oferir els millors preus al client. El següent objectiu d’aquest grup és sortir a borsa.